fbpx

Kuidas motiveerida töötajaid hakkama ettevõtte brändisaadikuteks?

Sõprade ja tuttavate soovitused on endiselt üks mõjusamaid viise brändi tuntuse kasvatamiseks. Seetõttu teevad paljud ettevõtted koostööd kuulsuste, sportlaste ja teiste avaliku elu tegelastega, et viia oma brändi sõnum laiema sihtrühmani.

Kuid kes tunneks brändi väärtusi, tooteid ja teenuseid paremini kui sinu enda töötajad? Et täielikult kasutada töötajate potentsiaali sinu brändi sõnumi levitamisel, vaatame, kuidas neid teadlikult suunata brändisaadikuteks ning kuidas neid toetada, et nad jagaksid sinu ettevõtte väärtusi selgelt ja mõjusalt.

Miks töötajad on parimad brändisaadikud?

Töötajate kaasamine ja nende motiveerimine brändisaadikutena on midagi enamat kui lihtsalt hea personalitöö – see on ka suurepärane turundusvõimalus. Töötajate potentsiaali rakendamine võimaldab sonu kõige väärtuslikumat ressurssi efektiivselt suunata järgmiste eesmärkide saavutamisse:

  • Bränditeadlikkuse kasvatamine
  • Avaliku kuvandi kujundamine
  • Parimate talentide leidmine
  • Ettevõtte kultuuri edendamine

Sinu töötajad on sinu brändi nägu ja süda. Kui nad jagavad ettevõtte sisu, annavad positiivseid hinnanguid, soovitavad uusi talente ja tutvustavad brändi oma võrgustikes, on nad sinu parimad ja usaldusväärseimad turundajad – ja seda täiesti tasuta.

6 nippi, kuidas muuta töötajad brändisaadikuteks

Sa mõistad, et see on oluline, kuid kuidas innustada töötajaid teadlikult sinu brändi esindama? See algab töötajate arengu toetamisest, pakkudes vajalikke tööriistu ja tuge, et nad saaksid kasvada ja edu saavutada.

Need kuus strateegiat aitavad sul kujundada oma töötajatest motiveeritud brändisaadikuid.

1. Jaga ettevõtte visiooni ka töötajatega

Kui visioon on selge, on oluline see töötajatele edasi anda. Veendu, et kõik oleksid samal lainel ja liiguksid ühise eesmärgi suunas. Hoia suhtluskanalid avatuna, ole läbipaistev, kuula tagasisidet ja jälgi, et õige sõnum jõuaks kõigini.

2. Küsi töötajatelt ideid, ettepanekuid ja tagasisidet

Kaasava, läbipaistva ning õppimisele pühendunud töökeskkonna loomine aitab sinu ettevõttel areneda, suurendab töötajate püsivust ja meelitab ligi uusi talente.

Ära karda töötajate tagasisidet – kasuta seda väärtuslikult. Töötajad toovad ettevõttesse erinevaid kogemusi, teadmisi ja vaatenurki. Tee koostööst tavapärane praktika, et tuua äristrateegiasse värskeid ideid, uusi vaatenurki ja innovatsiooni. Probleemide lahendamisel kasuta kogu tiimi teadmisi ja kogemusi.

Küsi töötajatelt aktiivselt sisendit, näiteks anonüümsete küsitluste kaudu, et koguda väärtuslikku infot parendamist vajavate teemade kohta ja luua töökultuur, kus tiim tunneb end kuulatud ja hinnatuna.

3. Jaga töötajatele ettevõtte meeneid

Kasuta ettevõtte logoga kingitusi ja riideid, et tugevdada töötajate kuuluvustunnet. Kui töötajatele need meeldivad ning nad kannavad bränditud riideid ka väljaspool kontorit, aitab see loomulikul moel suurendada brändi nähtavust ja tuntust.

4. Julgusta töötajaid arendama oma isiklikku brändi

Brändisaadikud ei peaks peegeldama ainult sinu ettevõtet. On oluline toetada töötajate isikliku brändi kasvu, läbi mille tugevneb ka ettevõtte kuvand.

Eesmärk on, et sinu tiimiliikmed oleksid oma valdkonnas tunnustatud arvamusliidrid. Kui nad paistavad silma usaldusväärsete ekspertidena, loovad nad positiivse kuvandi ka ettevõttele. See usaldus tugevdab brändi mainet, toob uusi kliente ja tugevdab kliendisuhteid.

Kuidas tööandjana toetada töötajate isikliku brändi tugevdamist? Siin on mõned viisid, kuidas juhina oma meeskonda aidata:

  • Julgusta töötajaid seadistama oma sotsiaalmeedia profiilid koos ettevõtte sümboolika, kirjelduse ja linkidega ettevõtte lehtedele.
  • Anna juhiseid, mida ettevõtte kohta veebis jagada. Kui töötajad mõistavad reegleid ja juhiseid, seovad nad end meelsamini ettevõtte brändiga sotsiaalmeedias.
  • Tõsta esile töötajaid ja nende saavutusi ettevõtte või sotsiaalmeedia kanalites.
  • Jaga töötajate algatusi nii ettevõtte sees kui ka väliselt näiteks uudiskirjade kaudu.
  • Julgusta töötajaid looma kontakte teiste professionaalidega nii oma valdkonnas kui ka väljaspool.
  • Paku arenguvõimalusi nii professionaalses kui ka isiklikus plaanis.
5. Loo mitmekesine ja hõlpsasti jagatav sisu

Loo regulaarselt mitmekülgset sisu, mida töötajad saavad mugavalt erinevates (sotsiaalmeedia)kanalites jagada. LinkedIni jaoks sobivad näiteks hästi tööalased postitused, samas kui lõbusam ja kultuurilisem sisu töötab hästi Facebookis ja Instagramis. Mitmekesine ja huvipakkuv sisu suurendab tõenäosust, et töötajad seda jagavad. Kõige populaarsemad postitused on tihti tähistamisüritused, auhinnavõidud, uute asukohtade avamised või ka kuulsustega tehtud fotod.

6. Tunnusta töötajate panust

On oluline, et töötajad püsiksid motiveeritud ja pühendunud nii oma rollidele kui ka ettevõttele. Viimane asi, mida soovid, on see, et töötajad tunneksid brändisaadikuks olemist lisakoormusena, mis võib kiiresti nende entusiasmi vähendada. Lihtne viis näidata, et hindad nende pühendumust, on neid premeerida. Korralda meeskonnaüritusi, paku täiendavaid hüvesid või boonuseid ning ettevõtte soodustusi. Ära unusta, et ka lihtne tänuavaldus võib palju tähendada!